فواید استفاده از مکمل های دارویی گیاهی قسمت اول عصاره چای سبز

در سبک زندگی سالم، فاکتورهای زیادی تاثیر گذارند که یکی از مهم‌ ترین آن ها، تغذیه‌ ی سالم است. طبق گفته‌ی کارشناسان تنها حدود ٣درصد از افراد نکات تغذیه ای را رعایت می کنند و رژیم غذایی سالمی دارند. یکی از نکاتی که در رژیم غذایی باید مورد توجه قرار بگیرد، استفاده از مکمل ها، علی الخصوص مکمل گیاهی است. در این مطلب قصد داریم شما را با فواید مکمل گیاهی آشنا کنیم تا اگر قصد خرید مکمل های دارو یی گیاهی خارجی و یا مکمل های  دارویی گیاهی ایرانی را دارید، آگاهی کامل داشته باشید.

مکمل گیاهی چیست؟

در رژیم غذایی، وجود پروتئین، ویتامین، ریز مغذی ها،کربوهیدرات و … ضروری است و کمبود یا عدم مصرف آن ها می‌ تواند موجب سوء تغذیه در افراد ‌شود و مشکلات زیادی را به وجود آورد. اما ممکن است به دلایل مختلفی مانند حساسیت به مواد غذایی، افراد از مصرف این فاکتورهای سودمند محروم شوند؛ در این موراد لازم است از مکمل‌ ها به منظور جبران کمبودها استفاده شود.

انواع مکمل گیاهی

فواید مکمل گیاهی موجب می‌ شود تا مورد استقبال افراد قرار گرفته و مواد مغذی بسیاری را از آن ها دریافت کنند. همچنین این مکمل ها به عنوان تقویت کننده می تواند برای کودکان، سالمندان و ورزشکاران سودمند باشد و در تامین انرژی مورد نیاز به آن ها کمک کند. ترکیبات موجود در انواع مکمل گیاهی سرشار از مواد مغذی و اجزای سازنده‌ی فعالی هستند که به متابولیسم بدن و فرآیندهای گوارشی کمک می کنند.

نکاتی مهم در خرید و انتخاب

مکمل های گیاهی در اشکال مختلفی عرضه شده اند، از جمله به شکل قرص، کپسول، مایعات، پودر، ژله، بیسکوییت و … . شکل عرضه‌ی مکمل ها به ماهیت آن ها بستگی دارد.

فواید انواع مکمل و دارو های گیاهی

در این بخش، عصاره چای سبز که یک مکمل گیاهی شناخته شده است را معرفی کرده و به بررسی کاربرد، فواید و مضرات آن ها می‌ پردازیم.

عصاره چای سبز

تاکنون همه ما و خصوصا افرادی که به سلامتی خود بیشتر اهمیت می‌دهند از چای سبز استفاده کرده‌اند، اما شکل دیگر استفاده از این چای، مصرف عصاره چای سبز است که حالت فشرده آن محسوب می‌شود و قطعا خواص منحصر‌بفرد خود را دارد.

۱. سرشار از آنتی‌اکسیدان است

۲. می‌تواند سلامت قلب را بهبود بخشد

۳. برای مغز مفید است

۴. می‌تواند به کاهش وزن کمک کند

۵. می‌تواند عملکرد کبد را بهبود بخشد

۶. می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش بدهد

۷. می‌تواند اثرات مثبتی روی پوست داشته باشد

۸. می‌تواند موجب افزایش توانایی بازیابی بدن و بهره‌وری تمرینات ورزشی شود

۹. می‌تواند به کاهش قند خون کمک کند

۱۰. سهولت استفاده در رژیم غذایی

نکته پایانی درباره‌ی عصاره چای سبز

به‌خاطر وجود آنتی‌اکسیدان، عصاره چای سبز به سلامتی بدن کمک چشمگیری می‌کند. تحقیقات مختلف نشان می‌دهند که عصاره چای سبز باعث کاهش وزن، تنظیم قند خون، جلوگیری از بیماری‌های مختلف و بهبود عملکرد و بازیابی در تمرینات ورزشی می‌شود. علاوه‌بر‌اینها باعث بهبود عملکرد کبد و افزایش سلامت پوست است و سطح چربی خون را کاهش می‌دهد، باعث تنظیم فشار خون می‌شود و ضمانتی است برای سلامت مغز. مصرف آن به‌شکل‌های مختلف پودر، قرص و مایع ممکن است . بهتر است که عصاره را همراه با غذا مصرف کنید.

فرقی نمی‌کند که به‌دنبال کاهش خطر بیماری‌ها هستید یا می‌خواهید سلامت عمومی‌تان را بهبود ببخشید، در هر حال مصرف عصاره چای سبز راه بسیار خوبی برای تقویت بدن با افزایش آنتی‌اکسیدان‌ها به رژیم غذایی شما است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − دوازده =