بهترین پیشنهاد برای درمان خانگی ضعف بدن

درمان خانگی ضعف بدن

اکثر ما انسان ها روزانه با مشکلات جسمی ای روبه رو می شویم که می توان از جمله آن ها به نداشتن انرژی و داشتن ضعف، خستگی، بی حالی برای انجام کار ها اشاره کرد.

1. آملا:

حاوی مقدار قابل توجهی آهن, پروتئین , کربوهیدرات, ویتامین ث و فسفر است که سیستم ایمنی را بهبود می بخشد. برای مبارزه با ضعف و خستگی, چند عدد از این میوه را در یک میکسر مخلوط کنید و هفته ای سه بار آب آن را بنوشید. اگر نمی توانید مزه ترشش را تحمل کنید, کمی عسل به آن اضافه کنید. همچنین می توانید آن را در وعده صبحانه تان نیز بگنجانید.

2. جنسینگ :

این گیاه جایگاه ویژه ای در طب آیووردیک دارد. جنسینگ از بدن در برابر خستگی ضعف محافظت می کند. برای داشتن محلول آن, یک ریشه جینسینگ را به قطعات نازکی ببرید و در سه فنجان آب به مدت 10 دقیقه بجوشانید و هر روز یک فنجان را به مدت سه روز پیاپی بنوشید. توجه داشته باشید که جنسینگ برای افراد مبتلا به دیابت یا فشار خون بالا مناسب نیست.

3. انبه:

انبه یک منبع غنی از منیزیم , پتاسیم , فیبر رژیمی, بتا کاروتن , ویتامین c و مس است و همچنین حاوی نشاسته است که قند را به گلوکز تبدیل می کند. به همین دلیل است که ورزش کاران اغلب آب انبه می خورند تا سطح انرژی خود را افزایش دهند . یک عدد انبه تازه را به تکه های کوچک ببرید, مقداری پودر هل اضافه کنید و دو بار در روز این میوه خوشمزه را بخورید. متناوبا, هر بار که احساس ضعف می کنید آب انبه بنوشید.

4. توت فرنگی:

توت فرنگی حاوی اسید فولیک است که از احساس ضعف بدن شما جلوگیری می کند . علاوه بر این, توت فرنگی غنی از ویتامین c است که آسیب رادیکال های آزاد را قطع می کند, بافت های بدن را ترمیم کرده و سیستم ایمنی شما را افزایش خواهد داد. علاوه بر این, توت فرنگی مقدار توصیه شده و مورد نیاز فیبر و منگنز را برای بدن فراهم می کند. اگر احساس ضعف می کنید , کمی آب توت فرنگی بخورید و یا توت فرنگی را به سالادتان اضافه کنید.

5. شیر:

یک راه سریع برای مبارزه با خستگی خوردن یک لیوان شیر است. این فراورده لبنی حاوی ویتامین های b است که می تواند ضعف بدن را کاهش دهد. علاوه بر آن, شیر حاوی کلسیم است که به قوی نگهداشتن ماهیچه ها کمک می کند. شواهد کافی مبنی بر این که شیر حاوی موادی می باشد که تولید سروتونین را افزایش می دهد، وجود دارد که این هورمون باعث بهبود وضعیت روحی خواهد شد.

بنابراین هر بار که خسته هستید، یک قاشق چای خوری عسل را به یک لیوان شیر گرم اضافه کنید و بنوشید. برای گرفتن نتایج بهتر و سریع, یک قاشق چای خوری کره را به شیر بیفزایید و دو بار در روز بنوشید.

6. موز:

یک تصور غلط وجود دارد که موز باعث اضافه وزن می شود . اما در واقع موز به آب کردن چربی های اضافی کمک می کند. علاوه بر این، منبع طبیعی فروکتوز، گلوکز و ساکاروز است که باعث افزایش انرژی در بدن می شود. همچنین حاوی پتاسیم است که به تبدیل قند به انرژی کمک می کند. برای جلوگیری از احساس ضعف، یک عدد موز رسیده را با یک قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید و 1 – 2 بار در روز بخورید. همچنین می توانید این میوه خوش مزه را به اسموتی ها و سالادهای خود اضافه کنید.

7. جو دوسر:

جو یک کربوهیدرات است که به بالا بردن سطح گلوکز کمک می کند. همچنین دارای مقدار زیادی منیزیم ، فسفر، پروتئین و ویتامین B1 است . این مواد معدنی از گرسنگی بیش از حد جلوگیری می نند و می تواند به مقابله با خستگی کمک کند . علاوه بر این، جو به دلیل محتوای فیبر بالا ، برای سیستم گوارشی مناسب است . برای اینکه انرژی خود را در سطوح بهینه حفظ کنید ، باید روزتان را با یک کاسه از بلغور جو دو سر آغاز کنید.

8. نوشیدن مقدار زیادی مایعات:

کم آبی بدن باعث ضعف و خستگی جسمانی خواهد شد. برای اینکه انرژی خود را بازگردانید، باید مقدار زیادی آب بنوشید . اکثر متخصصان نوشیدن بیش از دو لیتر آب در طول روز را توصیه می کنند که می توانید مقدار زیادی از این میزان را در هنگام ورزش بنوشید . اگر یک ماده شیرین را ترجیح می دهید می توانید آب میوه غنی از ویتامین A، C و B1 مثل گوجه فرنگی و عصاره هویج را مصرف کنید. بهترین نشانه تایید این که آیا به اندازه کافی مایعات مصرف کردید یا خیر، این است که رنگ ادرار خود را چک کنید که اگر تیره و پررنگ است ، باید آب بیشتری بنوشید.

9. بادام :

بادام ها حاوی ویتامین E هستند که به تسکین حس ضعف کمک می کند. علاوه بر این ، بادام غنی از منیزیم است که به تبدیل شدن چربی ها، پروتئین ها و کربو هیدرات ها به منابع انرژی کمک خواهد کرد. برای رسیدن به انرژی سریع ، هر زمانی که احساس ضعف کردید، بادام برشته مصرف کنید.

10. شیرین بیان:

شیرین بیان یک گیاه خاص و بومی در طب سنتی چینی است که به جلوگیری از خستگی کمک می کند. گلابریدین موجود در شیرین بیان، از خستگی جلوگیری می کند. شیرین بیان مثل جنسینگ، به تنظیم میزان کورتیزول کمک خواهد کرد و باعث افزایش متابولیک بدن می شود. اگر می خواهید احساس انرژی بیشتری داشته باشید، یک قاشق چای خوری پودر شیرین بیان را در یک لیوان شیر بریزید و 1 – 2 بار در روز بنوشید.

شیرین بیان به بالا بردن سطح فشار خون مرتبط است ، بنابراین قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید

11. تخم مرغ:

تخم مرغ شامل اسید فولیک، آهن، پروتیین و ریبوفلاوین است که به مبارزه با خستگی کمک می کنند. هم چنین زرده تخم مرغ غنی از ویتامین های B است که به تبدیل شدن غذا به انرژی کمک خواهد کرد. برای کاهش ضعف، املت، تخم مرغ آب پز یا یک ساندویچ تخم مرغ با پنیر و سبزیجات سبز را مصرف کنید.

12. ورزش منظم:

زمانی که به طور منظم ورزش می کنید, نه تنها قدرت ماهیچه ای خود را افزایش می دهید، بلکه استقامت و قدرت خود را نیز تقویت خواهید کرد. مردم اغلب وقتی احساس خستگی دارند به رختخواب می روند اما این یک اشتباه است. برای اینکه بدن خود را تازه و پر انرژی نگاه دارید , باید ورزش متوسطی مانند پیاده روی, شنا و دوچرخه سواری را انجام دهید و همچنین می توانید از یوگا و مدیتیشن در برنامه ورزشی خود استفاده کنید . بهترین زمان برای انجام این تمرین صبح زود یا حداقل 3 تا 4 ساعت قبل از خوابیدن است.

13. مصرف منیزیم:

کوچک ترین کمبود منیزیمی در بدن باعث احساس ضعف خواهد شد. طبق گفته متخصصان پزشکی , منیزیم در صدها واکنش متابولیک مورد استفاده قرار می گیرد. هم چنین برای تشکیل ATP (مولکول انرژی) نیز ضروری است. علاوه بر این , زمانی که کمبود منیزیم دارید, بدن قادر به مقابله موثر با آسیب شدید رادیکالی نخواهد بود. برای درمان خستگی, مکمل های منیزیم و یا غذاهای غنی از منیزیم را بیشتر مصرف کنید.

14. روغن نارگیل:

اگر هر روز صبح بیرون آمدن از تخت خواب برایتان یک چالش است , وقت آن است که روغن نارگیل را امتحان کنید . روغن نارگیل مقدار زیادی اسید های چرب دارد که آن را به یک منبع عالی از انرژی تبدیل کرده است . برخلاف سایر درمان ها, متابولیسم را افزایش می دهد و هضم آن آسان است. علاوه بر این , هورمون ها را تحریک می کند و غده تیرویید را متعادل می سازد. برای مبارزه با خستگی باید روغن پخت و پز خود را با روغن نارگیل جایگزین کنید.

15. دم نوش های گیاهی:

دم نوش های گیاهی حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که به بدن کمک می کنند تا با خستگی و بی حالی مبارزه کند. با اینکه چای معمولی هم می تواند سطح انرژی را افزایش دهد اما چای های گیاهی دیگر مواد مغذی و طعم دلچسب تری به شما می دهند. برای آماده کردن یکی از این چای ها، ریحان را به مدت 10 دقیقه در آب بجوشانید و سپس آن را بنوشید.

16. جینکو بیلوبا:

جینکو بیلوبا سیستم عصبی را تحریک می کند و در نتیجه خستگی و ضعف را تسکین خواهد داد. هم چنین حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به جوان سازی و تازه کردن بدن کمک می کند. برای رفع خستگی و بی حالی، این گیاه را به غذاها، ماست و اسموتی هایتان اضافه کنید. اگر هرگونه داروی دیگری را مصرف می کنید، حتما قبل از استفاده از این گیاه با پزشک خود مشورت کنید.

17. طب فشاری:

طب فشاری یک تکنیک چینی است که می تواند به تسکین سفتی مفاصل، افسردگی، خستگی و غیره کمک کند. اصل اساسی طب فشاری ، تحریک فشار بر نقاط مشخص بدن است. برای تسکین دادن ضعف بدنی ، از انگشت شست خود استفاده کنید تا کمی فشار بر روی ماهیچه شانه، ابرو ها ، کمر، کاسه زانو ، زیر ناف و در قسمت های دیگر قرار دهید. بر خلاف تمام روش های دیگر، فشاری نسبتاً سریع دارد.

18. قهوه:

کافئین باعث انرژی کوتاه مدت می شود. استقامت را افزایش می دهد، میزان متابولیک و تمرکز را بهبود می بخشد. برای افزایش فوری انرژی، هر روز 2 تا 3 فنجان قهوه بنوشید.

دقت کنید که اگر اعتدال را رعایت نکنید ممکن است شرایط را بدتر کنید . از نوشیدن قهوه 2 تا 3 ساعت قبل از خواب اجتناب کنید.

19. ماست:

ماست حاوی میزان زیادی منیزیم است که به بدن کمک می کند تا غذاهایی که می خوریم را به انرژی تبدیل کند. پروبیوتیک ماست، باکتری های سالم موجود در دل و روده را افزایش می دهد. از آنجایی که بدن می تواند ماست را سریع تر از انواع دیگر غذا پردازش و هضم کند، منبع خوبی از انرژی است. هم چنین باعث می شود که برای یک مدت طولانی تر احساس سیری وجود داشته باشد بنابراین هر بار که احساس ضعف می کنید ، یک کاسه ماست بخورید.

20. زنجبیل:

ریشه زنجبیل حاوی ترکیبات ضد درد و ضد التهابی است که به افزایش انرژی کمک می کند. زنجبیل هم چنین غنی از آنتی اکسیدان هایی است که اثرات رادیکال های آزاد را مسدود می کنند و سموم را از بدن دفع خواهند کرد . اگر احساس خستگی می کنید ، می توانید زنجبیل را به شکل چای یا کپسول مصرف کنید. برای داشتن بهترین نتیجه ، مقادیر مساوی از زنجبیل و آب لیمو را باهم مخلوط کنید و سپس کمی نمک اضافه کنید و این معجون را هر روز برای غلبه بر ضعف مصرف کنید.

21. مصرف بیشتر مرکبات:

مرکبات شامل ویتامین ث هستند که به مهار خستگی و ضعف کمک می کند.

از آنجایی که این ویتامین نقش حیاتی در سیستم ایمنی بدن ایفا می کند, وقتی که دچار کمبود ویتامین ث می شویم، این مسله ممکن است منجر به ضعف بدن شود. همچنین احتمال دارد مشکلات عصبی همراه با تولید انرژی کم تر بوجود آید.

در حالی که بسیاری از میوه ها غنی از ویتامین C هستند اما لیمو بهترین نتیجه را خواهد داشت.

برای مبارزه با خستگی و سستی , یک عدد لیمو را در لیوان آب فشار دهید و قبل از اینکه روزتان را شروع کنید ، بنوشید.

منبع:shahrekhabar.com

نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده − 12 =