ارتباط میزان ویتامین D بدن و زنده ماندن بعد از ابتلا به کرونا

ارتباط میزان ویتامین D بدن و زنده ماندن بعد از ابتلا به کرونا

نتایج دو مطالعه جدید، ارتباط بین وجود میزان سالم ویتامین D در بدن و پیشگیری یا کمک به زنده ماندن بعد از ابتلا به بیماری کووید۱۹ را نشان می دهد.

در اولین مطالعه، محققان بریتانیایی دریافتند ابتلا به بیماری کووید ۱۹ و مرگ ناشی از آن در کشورهای دارای افراد با میزان ویتامین D پایین نظیر ایتالیا و اسپانیا به مراتب بالاتر بود.

به گفته محققان، افراد ساکن در جنوب اروپا دارای رنگدانه های تیره تری هستند که سنتز ویتامین D را کاهش می دهد درحالیکه افراد ساکن در کشورهای شمال اروپا، مکمل های روغن کبد ماهی و ویتامین D زیادی مصرف می کنند.

در دومین مطالعه، محققان دانشگاه نورث‌وسترن آمریکا داده های مربوط به ۱۰ کشور را بررسی کردند.
«علی دانشخواه»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «میزان پایین ویتامین D بدن با فعالیت بیش از حد زیاد سیستم ایمنی بدن مرتبط است.»

به گفته محققان، ویتامین D معروف به ویتامین نورخورشید موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شده و از واکنش بیش فعالانه ایمنی پیشگیری می کند. همین مسئله می تواند توضیح دهنده برخی مسائل از جمله این موضوع باشد که چرا احتمال مرگ در کودکان مبتلا به کووید ۱۹ پایین است.

محققان معتقدند ویتامین D موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و به بدن این امکان را می دهد که آنتی بادی های علیه ویروس توسعه دهد و از گسترش آن در بدن پیشگیری نماید.

ساده ترین راه دریافت میزان روزانه ویتامین D بدن، ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قرارگیری در معرض نورخورشید است.

این ویتامین در مواد خوراکی ای نظیر ماهی های چرب، محصولات لبنی غنی شده، جگر گوساله، پنیر و زرده تخم مرغ هم یافت می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − 2 =